VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
internetového obchodu www.optimeye.sk
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len tiež „VOP“) upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodnou spoločnosťou RS Optima s.r.o., sídlom: Trnovec nad Váhom 593, Trnovec nad Váhom 925 71, Slovensko, IČO: 50 24 34 54 (ďalej len tiež „predávajúci”), a kupujúcim – spotrebiteľom (tiež ako „zákazník“), ktorej predmetom je uzatvorenie kúpnej zmluvy podľa zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku a o zmene a doplnení niektorých zákonov medzi predávajúcim a spotrebiteľom prostredníctvom elektronického objednávkového formulára predávajúceho (ďalej len „zmluva“). Internetový obchod na vytvorenie elektronického objednávkového formulára je predávajúcim prevádzkovaný na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese www.optimeye.sk (ďalej len „webstránka“).
1.2 Všeobecné obchodné podmienky sa vzťahujú výlučne na kúpu a predaj tovarov prostredníctvom internetového obchodu www.optimeye.sk (ďalej len „eshop“) a nie na predaj tovarov v obchodných prevádzkach (predajniach) predávajúceho.
1.3 Ustanovenia týchto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy. Zmluva a VOP sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Zmluvu možno uzavrieť v slovenskom jazyku. Zmluva, ktorej súčasťou sú tieto VOP, sa považuje za písomnú zmluvu.
1.4 Všeobecné obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od predávajúceho, je právnickou osobou alebo osobou, ktorá koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania.
2. REGISTRÁCIA
2.1 Kúpu tovaru z webstránky predávajúceho môže spotrebiteľ vykonať ako registrovaný alebo neregistrovaný užívateľ.
2.2 Spotrebiteľ sa môže registrovať prostredníctvom registračného formulára na webstránke (ďalej len „registračný formulár“). Je potrebné, aby spotrebiteľ v registračnom formulári uviedol v ňom uvedené nevyhnutné údaje, ako meno, priezvisko, e-mail, telefónne číslo, adresu na doručovanie objednaného tovaru a vytvoril si prihlasovacie heslo; alebo sa prihlásil cez svoj účet na internetovej stránke www.facebook.com. Informácie zadané spotrebiteľom v registračnom formulári musia byť pravdivé a aktuálne.
2.3 Prístupové údaje ktoré užívateľské meno a heslom alebo účet na internetovej stránke www.facebook.com, o ktorých sa týmto spotrebiteľ zaväzuje zachovávať mlčanlivosť a chrániť ich pre použitím alebo zneužitím akýmikoľvek tretími osobami.
2.4 Predávajúci má právo overiť si akékoľvek údaje, ktoré spotrebiteľ uvedie v registračnom formulári. Ak predávajúci zistí, že spotrebiteľom zadané údaje v registračnom formulári sú neaktuálne, neexistujúce alebo klamlivé alebo poruší svoje povinnosti alebo práva zo zmluvy, predávajúci si vyhradzuje právo vykonať deaktiváciu užívateľského účtu spotrebiteľa.
3. SPÔSOB UZATVÁRANIA KÚPNEJ ZMLUVY
3.1 Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy kupujúceho predávajúcim vo forme kupujúcim vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke predávajúceho (ďalej len „objednávka“).
3.2 Po odoslaní objednávky predávajúci doručí spotrebiteľovi, na ním zadaný e-mail, potvrdenie objednávky. Doručenie potvrdenia o prijatí objednávky zo strany predávajúceho neznamená uzavretie zmluvy. Po doručení potvrdenia o prijatí objednávky dochádza k overeniu dostupnosti tovaru zo strany predávajúceho a zmluva je uzavretá až záväzným akceptovaním návrhu na uzavretie zmluvy zo strany predávajúceho vo forme e-mailového potvrdenia, že je tovar pripravený na vyzdvihnutie, bol odoslaný na doručenie. Spolu s potvrdzujúcim e-mailom predávajúci zašle na e-mailovú adresu kupujúceho aj všeobecné obchodné podmienky a reklamačný poriadok.
3.3 Tovar kúpený prostredníctvom webstránky predávajúceho nie je určený na ďalší predaj. Ak podľa jemu dostupných informácií predávajúci usúdi, že spotrebiteľom objednaný tovar bude použitý na ďalší predaj, predávajúci má právo objednávku spotrebiteľa zrušiť, prípadne, ak už došlo k uzatvoreniu zmluvy, predávajúci má právo od zmluvy odstúpiť.
4. PLATOBNÉ PODMIENKY
4.1 Všetky ceny za tovar a služby a všetky poplatky v internetovom obchode sú uvádzané v EUR vrátane DPH. Konečnú cenu podľa objednávky môže kupujúci uhradiť: platobnou bránou, bankovým prevodom alebo platbou na dobierku, ktorá je spoplatnená.
4.2 Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za tovar v lehote uvedenej v objednávke, najneskôr však pri prevzatí tovaru. Úhradou sa rozumie moment pripísania ceny na účet predávajúceho.
4.3 V cene tovaru môžu byť už zarátané náklady alebo poplatky za dopravu kuriérom alebo prostredníctvom pošty. Pri niektorých druhoch tovaru môže byť cena za dopravu uvedená samostatne. Celková cena tovaru, teda vrátane vedľajších nákladov bude uvedená v e-maile potvrdzujúcom prijatie objednávky. Zvýhodnené (akčné) ceny tovaru sú zreteľne označené symbolmi (ako napr. "akcia" alebo "výpredaj"). Platnosť zvýhodnených cien trvá do vypredania zásob alebo počas trvania doby uvedenej pri zvýhodnenej cene.
4.4 V prípade úhrady tovaru bankovým prevodom, kupujúci berie na vedomie, že tovar bude kupujúcemu vyexpedovaný až po úplnom zaplatení jeho ceny. Ak nebude platba predávajúcemu pripísaná na účet do piatich kalendárnych dní od doručenia potvrdzujúceho e-mailu, má predávajúci právo predmetnú objednávku zrušiť.
4.5 Predávajúci si vyhradzuje možnosť zmeny cien a následne má právo odstúpiť od zmluvy, ak sa na stránke vyskytne chybný údaj o cene, a to aj v prípade, ak bol spotrebiteľovi doručený oznamovací e-mail o odoslaní zásielky, prípadne jej možnosti vyzdvihnutia. Následne má predávajúci právo žiadať dodatočnú platbu rozdielu od kupujúceho, ktorému musia byť informácie o vyhradených zmenách oznámené bezprostredne po zistení danej situácie. V prípade ak kupujúci nesúhlasí s doplatkom vzniknutého rozdielu, predávajúci má právo stornovať objednávku. Preto v prípade podozrenia o chybnej cene tovaru, poskytovateľ žiada spotrebiteľa, aby ho kontaktoval vo veci správnosti informácie.
4.6 Faktúra za tovar bude doručená fyzicky s tovarom.
5. DODACIE PODMIENKY
5.1 Predávajúci doručí spotrebiteľovi tovar prostredníctvom spoločnosti určenej v objednávkovom formulári (ďalej len „doručovateľ“). Na doručenie sa budú vzťahovať obchodné podmienky doručovateľa.
5.2 Na webstránke predávajúci uvádza orientačné termíny dodania tovaru, ktorý nie je záväzný, avšak predávajúci spraví všetko preto, aby bol tovar doručený v čo najkratšom čase, najneskôr do 30 dní od zadania objednávky. Lehota na dodanie tovaru začína plynúť odo dňa nasledujúcom po dni, v ktorom bude spotrebiteľovi doručené potvrdenie objednávky, nie však skôr, ako bude na účet predávajúceho pripísaná kúpna cena
5.3 Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú doručovateľom alebo udaním nesprávnej adresy kupujúceho.
5.4 V prípade, ak spotrebiteľ tovar neprevezme ani pri opakovanom doručení, predávajúci má právo odstúpiť od zmluvy.
5.5 Kupujúci je povinný dôkladne skontrolovať tovar pri jeho prevzatí od doručovateľa a potvrdiť svojím podpisom prevzatie tovaru na doklade o prevzatí tovaru. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená alebo zničená, kupujúci je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať predávajúceho. Reklamáciu mechanického poškodenia tovaru bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase prevzatia od dopravcu.
5.6 Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k zakúpenému tovaru jeho prevzatím. Okamihom prevzatia tovaru prechádza na kupujúceho aj nebezpečenstvo škody na tovare.
6. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
6.1 Kupujúcemu vzniká právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu za podmienok upravených zákonom o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru, a to do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode. Odskúšať však neznamená začať tovar používať a následne ho vrátiť predávajúcemu. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo:
- ak spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo
- ak sa tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo
- ak sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu takéhoto tovaru.
6.2 Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči (napríklad email). Kupujúci môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorého vzor nájdete TU. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.
6.3 Kupujúci je odstúpením od kúpnej zmluvy povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o kúpe, dokladu o zaplatení (v prípade ak slúži ako záručný list) a pod., a to zaslaním alebo privezením na adresu predávajúceho: ADRESA
Vrátený tovar smie byť použitý iba v takom rozsahu, v akom tovar môže spotrebiteľ vyskúšať v kamennom obchode a tovar nesmie byť poškodený. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Odporúčame tovar poistiť. Náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša v plnom rozsahu spotrebiteľ. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá.
6.4 Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré kupujúci preukázateľne uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru. Predávajúci však nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Platby budú kupujúcemu vrátené do 14 dní odo dňa, keď bude predávajúcemu doručené oznámenie kupujúceho o odstúpení od kúpnej zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky. Namiesto vrátenia platby si môže kupujúci podľa dohody s predávajúcim vybrať iný tovar.
6.5 Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.
6.6 Ak kupujúci odstúpi od zmluvy platne, ruší sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, ak taká existuje.
6.7 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe.
7. ZÁRUKA A REKLAMAČNÝ PORIADOK
7.1 Na tovar zakúpený na webstránke poskytuje predávajúci spotrebiteľovi záruku v trvaní 24 mesiacov, ktorá začína plynúť dňom kedy tovar spotrebiteľ prevezme. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej spotrebiteľ tovar nemohol používať z dôvodu jeho záručnej opravy.
7.2 Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebovanie tovaru (alebo jeho častí) spôsobené používaním a na vady, ktoré na tovare vznikli:
- mechanickým poškodením tovaru spotrebiteľom
- nevhodným zaobchádzaním pri používaní, skladovaní a/alebo údržbe tovaru
- poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením
- úpravou tovaru zo strany iného subjektu ako je predávajúci
7.3 Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje tento reklamačný poriadok. Pri reklamácii tovaru je spotrebiteľ povinný doručiť predávajúcemu:
- reklamovaný tovar so všetkým príslušenstvom ktoré sním predávajúci doručil
- faktúru za tovar
- vyplnený a podpísaný reklamačný formulár (vzor nájdete TU), ktorý obsahuje
7.4 Reklamácia bude vybavená iba vo vzťahu k vadám, ktoré spotrebiteľ označil v reklamačnom formulári.
7.5 Predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie v čo najkratšom čase, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní a v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické ohodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa prevzatia reklamovaného tovaru. Každú vadu tovaru posudzuje jeho výrobca, ktorý sa vyjadrí, či vadu zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci. Toto vyjadrenie výrobcu je pre ukončenie reklamačného konania smerodajné.
7.6 Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie je spotrebiteľ oprávnený odstúpiť od zmluvy.
7.6.1. Ak ide o odstrániteľnú vadu predávajúci na základe rozhodnutia spotrebiteľa, odstráni vadu (oprava) alebo vymení vadný tovar alebo jeho súčasť (výmena).
7.6.2. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá zabraňuje zákazníkovo v štandardnom používaní tovaru predávajúci na základe rozhodnutia spotrebiteľa tovar vymení (výmena) alebo zákazník odstúpi od zmluvy.
7.7 V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
7.8 O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje predávajúci kupujúceho formou dohodnutou medzi obidvoma zmluvnými stranami (e-mailom a doporučeným listom) a zároveň bude kupujúcemu spolu s tovarom doručený reklamačný protokol.
7.9 Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.
7.10 Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú chybu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
7.11 Predávajúci týmto spotrebiteľa riadne poučil o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z §622 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník. Uzatvorením zmluvy spotrebiteľ potvrdzuje, že mal možnosť prečítať si podmienky reklamácie tovaru.
8. RIEŠENIE SPOROV
8.1 Kupujúci - spotrebiteľ je oprávnený obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu v prípade, že nebol spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci na takúto žiadosť odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má kupujúci – spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov.
8.2 Subjektmi alternatívneho riešenia sporov sú orgány a oprávnené právnické osoby v zmysle § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, a to napr. Slovenská obchodná inšpekcia, pričom kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti. Kupujúci – spotrebiteľ pri podaní návrhu postupuje v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
9. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
Predávajúci prijal primerané technické, organizačné a personálne opatrenia zodpovedajúce spôsobu spracúvania osobných údajov v zmysle zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov. Kupujúci súhlasí so spracúvaním jeho osobných údajov v zmysle Zásad spracovania osobných údajov ktoré sú TU.
10. KONTAKTNÉ ÚDAJE
Adresa na doručovanie:
RS Optima sro
Trnovec nad Váhom 593
925 71 Trnovec nad Váhom
Slovenská republika
Adresa elektronickej pošty: info@optimeye.sk
Telefónne číslo: +421 9XX XXX XXX
11. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
11.1 Tieto VOP nadobúdajú voči spotrebiteľovi účinnosť dňom uzatvorenia zmluvy.
11.2 Predávajúci je oprávnený jednostranne kedykoľvek zmeniť alebo upraviť tieto VOP. Na vzťah medzi spotrebiteľom a predávajúcim sa aplikujú VOP platné a účinné v čase uzatvorenia zmluvy.
11.3 Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Tieto VOP sú platné a účinné od 1.1.2022.